یک موجود زنده
یک موجود زنده

یک موجود زنده

هر چه کردیم ...

زمستان بود و ما در سرما. گفتند سر خواهد آمد. گفتند بالاخره روزی، زمانی، نور خورشید گرم‌تر از سرمای یخ‌بندان زمستان خواهد شد. گفتند، بالاخره روزی آخرین دانهٔ برف را خواهیم دید. گفتند بالاخره روزی خواهد رسید که انگشت‌های پایمان در سرمای برفی که تا گردنمان را گرفته، یخ نخواهد زد. گفتند ... خیلی چیزها گفتند. و ما ... ساده بودیم!

هر چه کردیم، هر چه گفتیم، زمستان باقی بود.

توضیح در مورد شعر:

این شعر مربوط به «شهدای» فدائیان اسلام هست که در عملیّات‌های کردستان کشته شدند. بنده صرفاً از حس و متن اون خوشم می‌اومده. هیچ نظر دیگه‌ای هم در موردش ندارم.

نظرات 12 + ارسال نظر
ame voyageur جمعه 27 شهریور 1388 ساعت 01:41 ق.ظ

میخواستم یه شعر بذارم که سیو دارم توی وبلاگم ولی بلاگفا رو نمیتونم باز کنم.

زمستان ، تاریکی ، سردی ِ نفس های آدمها، یاس ، ناامیدی ، گل های یخ که جای گل های مریم را گرفته است...
خ س ت ه شدم.
یا "علی " ...

آره الحمدلله اینترنت کلّاً در حال مرگه.

ame voyageur جمعه 27 شهریور 1388 ساعت 01:48 ق.ظ

جاش فعلا اینو میذارم.

شب سردی است و من افسرده
راه دوری است و پایی خسته
تیرگی هست و چراغی مرده
می کنم تنها از جاده عبور
دور ماندند ز من آدمها
سایه ای از سر دیوار گذشت
غمی افزود مرا بر غم ها
فکر تاریکی و این ویرانی
بی خبر آمد تا به دل من
قصه ها ساز کند پنهانی
نیست رنگی که بگوید با من
اندکی صبر سحر نزدیک است
هر دم این بانگ برآرم از دل
وای این شب چه قدر تاریک است
خنده ای کو که به دل انگیزم ؟
قطره ای کو که به دریا ریزم ؟
صخره ای کو که بدان آویزم ؟
مثل این است که شب نمناک است
دیگران را هم غم هست به دل
غم من لیک غمی غمناک است


* ترانشو خیلی دوست دارم ...حس ِ خاصی میده ...اشک است که چشمان را در آغوش میکشد با شنیدنش.

قشنگه. منم دوستش می‌دارم

ame voyageur جمعه 27 شهریور 1388 ساعت 02:16 ق.ظ

میان جنگل آتش

چه دل گرفته بهاری
پرنده ها همه آهن
نسیم
موج غباری
به گوش منتظر طفل روستا نرسید
میان جنگل آتش
سرود سریده و ساری
غروب خسته ی شهر
بنفشه هایی پیوسته با نخی تاریک
به روی سنگ مزاری
شفیعی کدکنی

* بعد از 444666694 بار رفرش کردن باز شد.

چه عجب که برا شما باز کرده!
شفیعی کدکنی معمولاً کارای قشنگی داره. این یکی هم از اوناس. مرسی

ame voyageur جمعه 27 شهریور 1388 ساعت 09:20 ب.ظ

خوب این نامردیه که بلاگ اسکای و پرشین باز میشه بلاگفا باز نمیشه.


ولی خوب شما میتونید جای سی تا وبلاگ بلاگفای که میخونمو باز نمیشه اپ کنید!!!!!!!! البته در حد پیشنهاده !!!!!


این کامنت ارزشی ترین کامنتیه که در عمرم گذاشتم!!!!!

یا حق

ها؟؟؟؟
شما و کامنت ارزشی! جل الخالق!!!

همت شنبه 28 شهریور 1388 ساعت 09:05 ق.ظ http://heyatonline.blogfa.com

بجای من هم آپ کن

نه قربونت، همون به جای خودم آپ کنم کافیه!

زرایر شنبه 28 شهریور 1388 ساعت 11:07 ب.ظ

لینک اولی باز نمیشه. (همون که مال پرشین گیگه)

شعری که گذاشتید، منم عاشق ترانشم و همیشه یاد اون بچه هایی می افتم که توی کردستان شکنجه و پوست کنده شدن و سرشون رو بریدن.

عیدتون مبارک.

اوهوم. عیده شما هم مبارک

زرایر شنبه 28 شهریور 1388 ساعت 11:36 ب.ظ

چرا. اولین لینکه هم باز شد.

مرسی.

هین :دی
خواهش

کوروموزوم نا معلوم یکشنبه 29 شهریور 1388 ساعت 01:20 ق.ظ http://xxxy.blogsky.com

خاطره های خوبی از جنگ های کردستان دارم.
به خاطر کتابهای آهسته وحشی می شوم و گنجشک ها بهشت را میفهمند.

آهسته وحشی می‌شوم رو خوندم، گنجشک‌ها بهشت را می‌فهمند رو نه.

ارغوان یکشنبه 29 شهریور 1388 ساعت 11:59 ب.ظ

من حوصله ام سر رفت. آپ کن

عجب!

zaq دوشنبه 30 شهریور 1388 ساعت 02:59 ق.ظ http://zaq.blogsky.com

فدائیان اسلام و عملیات کردستان؟!
میشه کمی دقیقتر توضیح بدی؟

بذار یه تحقیقی بکنم جواب مطمئن بدم. الآن شک کردم خودم هم.

molden دوشنبه 30 شهریور 1388 ساعت 11:18 ب.ظ

هوووم منم خیلی این آهنگ و شعر رو دوست دارم. اینی هم که روش خوندن رو هم بسی دوست دارم.
نه خارم نه خاشاک ... زن و مرد بی باک
تنم پاره پاره شد از ضربه های مر سفاک!
کلا شعر جالبی رو دوبارش گذاشتن.

اوهوم. اونم قشنگه!

مست تنها دوشنبه 6 مهر 1388 ساعت 11:53 ب.ظ http://rahekhaki.blogfa.com

سلام در مورد شهدای اسلام در کردستان

من بچه اذرباجانم و کردستان نزدیک به ما کاش میدیدین که تو کردستان این به ظاهر شهدای اسلام
چه خون ها ریختن و چه تخم ها را کاشتن کاش میشد کمی هم ذهنمونو بازکین م و به همه چیز یکمی عمیق تر نگاه کنیم
امید وارم که علت کشته شدن شهیدان اسلامتون رو برید و خوب تحقیق کنید

از قضا بنده تا حدودی با شما توافق نظر دارم در مورد کلّ مسئلهٔ جنگ. هر چند که ...
در هر حال، ممنون از نظرتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد