یک موجود زنده
یک موجود زنده

یک موجود زنده

فاجعهٔ اقتصادی

پیش‌نوشت: داستان‌چهٔ زیر اندکی تخصّصی می‌باشد. در صورت لزوم جهت آگاهی از مطالب تخصّصی مربوطه به ادامهٔ مطلب مراجعه کنید.

سریع‌ترین ربات اپراتور جهان، یک فاجعهٔ اقتصادی بود. چرا که این ربات چندین میلیون دلاری در هر ثانیه شش هزار حرف تایپ می‌کرد.

توضیح:

در کیبوردهایی که ما هرروزه از آن استفاده می‌کنیم، یک سری خطوط موازی انتقال فاز یک و صفر وجود دارند که به طور دوره‌ای توسّط ریزپردازندهٔ داخل کیبورد، سیگنال پایین (Low) از داخلشان عبور می‌کند. یعنی مثلاً در هر لحظه، فقط یکی از این ۸ - ۹ خط صفر است و بقیّه یک هستند. حالا اگر شما کلیدی را فشار دهید، این کلید زمانی بین ۲۰ تا ۳۰ میلی‌ثانیه بر روی سیم زیرین متوقّف می‌شود. در همین زمان توقّف که تماس بین کلید و جریان برقرار است، اگر سیم دارای سیگنال صفر شود، ریزپردازنده می‌فهمد که کلیدی فشرده شده است.

از آن‌جایی که در هر ۲۰ میلی ثانیه، ریزپردازنده سیگنال پایین را چند صد بار در مدار به گردش در می‌آورد، حتماً اگر کلیدی فشار دهید این کلید مورد توجّه واقع می‌شود و اثر خود را می‌گذارد.

حالا اگر شما به قدری سریع تایپ کنید که کلیدهایی که می‌فشارید سریع‌تر از گردش تناوبی ریزپردازنده کار کنند، عملاً قادر به تایپ کردن نخواهید بود؛ هیچ کیبوردی نمی‌تواند خود را با سرعت شما تطبیق دهد.

خلاصه آن‌که اگر زیادی تند تایپ کنید، کیبوردها امکان فهمیدن همهٔ حروفی که وارد می‌کنید را ندارند.

نظرات 6 + ارسال نظر
دانیال پنج‌شنبه 31 اردیبهشت 1388 ساعت 01:39 ب.ظ

اوه!
چقدر وحشتناک!
یاده آقای ساکت افتادم با اون سرعتش.

آره خدایی! اونم یه باگیه توی عالم نوازندگی برای خودش!

زرایر پنج‌شنبه 31 اردیبهشت 1388 ساعت 03:25 ب.ظ

و بدین گونه بود که برای جبران زیان اقتصادی وارد شده؛ کلیه ی ایادی استکبار جهانی به دار مجازات آویخته شدند. (سوت... سوت... سووووووت... جیغ... دست... هورااااااااا)

کف ... بالا و پایین پریدن ... حرکات موزون ... به افتخارش! :دی

molden پنج‌شنبه 31 اردیبهشت 1388 ساعت 04:16 ب.ظ

هاه. بسی جالب بود! هنگام طراحی و ساختش به این موضوع فاجعه فکر نکرده بودند واقعا؟!!!

نه، چون هیچ انسانی نمی‌تونه انقدر سریع تایپ بکنه که کلیدها بیست میلی‌ثانیه کمتر تماس داشته باشن با خطوط حامل. البتّه اگه منظور موقع طرّاحی روبات بود، نه، فکر نکرده بودن :دی می‌خواستن یه چیزی بسازن انقدر سریع باشه همه کف کنن، بعد خودشون گیر کردن توی گِل.

پیله پنج‌شنبه 31 اردیبهشت 1388 ساعت 06:37 ب.ظ

فَنتَستیک!!! :دی
خوب احتمالا حالا می رن یه کیبورد برا این روباتشون می سازن.

آره، البتّه بیش‌تر هدف گیر دادن به محدودیّت‌های کیبوردهای فعلی بود. وگرنه مثلاً می‌شه یه سیستمی تعبیه کرد داخل ربات‌ها که بدون نیاز به کیبورد کلمات رو به کامپیوتر مننتقل کنن، مثل هر کامپیوتر دیگه‌ای که دادهٔ متنی به شما ارسال می‌کنه. ؛-)

پیله پنج‌شنبه 31 اردیبهشت 1388 ساعت 07:27 ب.ظ

البته که هدف منم این بود که بگم الان میرن برای بهتر کردن سیستم کیبوردها ؛) :^o

:دی بله منم یه لحظه به هدفت شک نکردم!!! :^o

ستاره پنج‌شنبه 31 اردیبهشت 1388 ساعت 09:19 ب.ظ http://star1387.blogfa.com/

مثل این زیاد داره میشه تو دنیا و هی نیروی انسانی کمتر میشه تو کار ها ..حالا در اینده چه مشکلات و یا مزایایی در پیش داره ..بعدا معلوم میشه

بله.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد