یک موجود زنده
یک موجود زنده

یک موجود زنده

آهنگ‌نامه

به این نتیجه رسیدم که هر سال از زندگی‌م، حدّاقل یه آهنگ یا خواننده یا گروه بوده که بیش‌تر از بقیه باهاش حال می‌کردم. خیلی از اینا چیزاییه که شاید چندین ساله گوش نکردم، یا شاید الآن ازش بدم بیاد. امّا برای ثبت شدن، این‌جا چیزی که نسبت به ده سال از زندگی‌م (یعنی از اوّل ۷۶ تا آخر ۸۵) به نظرم اومده رو می‌ذارم. قطعا چیزایی هست که فراموش کردم، و به همین دلیله که تا بقیه‌ش رو هم یادم نرفته می‌خوام اینا رو این‌جا بذارم.


سالهنرمند / گروهتک‌آهنگ
۷۶Sting و ModelsFragile
۷۷VangelisMonastery of la Rabida
۷۸مدرن‌تاکینگ و Sting[۱]Shape of My Heart
۷۹Brian Adams، شادمهر عقیلی، و محمّد اصفهانیSummer of 69
۸۰Satellite One [۲] و Celine DionCoco Jamboo
۸۱Backstreet Boys و سیاوش قمیشی[۳]I Wanna Be With You
۸۲عصّار، مایک اولدفیلد، و Enyaحال منِ بی‌تو
۸۳شجریان و سیما بیناتصنیف دودِ عود
۸۴حسین علی‌زاده و کیهان کلهرجامه‌دران از نی‌نوا
۸۵Apocalyptica و شجریانSomewhere Around Nothing


۱- این آهنگ برای تیتراژ فیلم Leon: The Professional هم استفاده شده بود. البتّه مقصود از Sting بیش‌تر The Police‌هست.

۲ - بعدا اسمش شد Mr. President؛ ولی یادم نیست که آهنگ Coco Jamboo‌ رو به اسم اولی خوندن یا دومی.

۳- الان یادم نیست مال کدوم آلبوم‌شون بود.


محرّک اصلی نوشتن این پست شنیدن آهنگ Fragile بود که یه زمانی خواهرم زیاد گوش می‌کرد و به تبع منم ازش گرفته بودم و گوش می‌کردم.

حالا که سی‌دی‌های قدیمی خواهرم رو می‌شنوم، برام بسیار خاطره‌انگیزه. در ادامهٔ مطلب شعر و Lyric هر کدوم از این آهنگ‌هایی که خواننده دارن رو می‌ذارم. و چقدر پیدا کردن آهنگ Summer of 69 برام دردسر ساز شد (چون فقط یه تیکه خاصی از شعرش رو یادم بود)!

بنا به دلایل نامعلومی این پست برای چند تا از خواننده‌ها تکراری شد. چه کنم دیگه، شرمنده.

Sting - Fragile:

If blood will flow when fresh and steel are one
Drying in the colour of the evening sun
Tomorrows rain will wash the stains away
But something in our minds will always stay
Perhaps this final act was meant
To clinch a lifetimes argument
That nothing comes from violence and nothing ever could
For all those born beneath an angry star
Lest we forget how fragile we are

On and on the rain will fall
Like tears from a star like tears from a star
On and on the rain will say
How fragile we are how fragile we are

On and on the rain will fall
Like tears from a star like tears from a star
On and on the rain will say
How fragile we are how fragile we are
How fragile we are how fragile we are


Sting - Shape of My Heart

He deals the cards as a meditation
And those he plays never suspect
He doesn't play for the money he wins
He doesn't play it for respect
He deals the cards to find the answer
The sacred geometry of chance
The hidden law of probable outcome
The numbers lead a dance

I know that the spades are the swords of a soldier
I know that the clubs are weapons of war
I know that diamonds mean money for this art
But that's not the shape of my heart

He may play the jack of diamonds
He may lay the queen of spades
He may conceal a king in his hand
While the memory of it fades

I know that the spades are the swords of a soldier
I know that the clubs are weapons of war
I know that diamonds mean money for this art
But that's not the shape of my heart
That's not the shape, the shape of my heart

And if I told you that I loved you
You'd maybe think there's something wrong
I'm not a man of too many faces
The mask I wear is one
Those who speak know nothing
And find out to their cost
Like those who curse their luck in too many places
And those who fear are lost

I know that the spades are the swords of a soldier
I know that the clubs are weapons of war
I know that diamonds mean money for this art
But that's not the shape of my heart
That's not the shape of my heart
That's not the shape, the shape of my heart


Brian Adams - Summer of 69

I got my first real six-string
Bought it at the five-and-dime
Played 'til my fingers bled
It was summer of '69

Me and some guys from school
Had a Band and we tried real hard
Jimmy quit and Jody got married
I shualda known we'd never get far

Oh when I look back now
That was seemes to last forever
And if I had the choice
Ya - I'd always wanna be there
Those were the best days of my life

(CHORUS)

Ain't no use in complainin'
When you got a job to do
Spent my evenin's down at the drive in
And that's when I met you

Standin on a mama's porch
You told me that you'd wait forever
Oh and when you held my hand
I knew that it was now or never
Those were the best days of my life

(Chorus) Back in Summer of '69

Man we were killin' time
We were young and restless
We needed to unwind
I guess nothin' can last forever,forever no

And now the times are changin'
Look at everything that's come and gone
Somethimes when I play that old six-string
I think about ya wonder what went wrong

Standin' on a mama's porch
You told me it would last forever
Oh the way you held my hand
I knew that it was now or never
Those were the best days of my life


Mr. President (Satellite One) - Coco Jamboo

Yaa-yaa-yai Coco Jamboo yaa-yaa-yai
Yaa-yaa-yai Coco Jamboo yaa-yaa-yai

Put me up, put me down
Put my feet back on the ground
Put me up, take my heart
And make me happy
Put me up, put me down
Put my feet back on the ground
Put me up, feel my heart
And make me happy

Here we go
Gettin' smooth to the groove
Watching lovely ladies
How I sooth as I move
That's what they say
But I can't prove
So turn it up again and watch me
Move to the groove
As we get close
You whisper coco
I hold you in my arms
And you say Jamboo
Scream and shout
Turn and say columbo
Now I gotta go yo coco

Put me up, put me down
Put my feet back on the ground
Put me up, take my heart
And make me happy
Put me up, put me down
Put my feet back on the ground
Put me up, feel my heart
And make me happy

Yaa-yaa-yai Coco Jamboo yaa-yaa-yai
Yaa-yaa-yai Coco Jamboo yaa-yaa-yai eioh
Yaa-yaa-yai Coco Jamboo yaa-yaa-yai
Yaa-yaa-yai Coco Jamboo yaa-yaa-yai eioh

That's the way I treat dem girls
Kinda smooth see
'Cos there's one man
And yo! that's me see
So let me show you round
As you sip your tee gee
But no coco
Loco boom
While I take a pee leak
When I hold my baby
She says I do it nicer
I like my chicken
With rice and lemonada
And that's what you get
When she shout out Jamboo
Now I gotta go so coco

Put me up, put me down
Put my feet back on the ground
Put me up, take my heart
And make me happy
Put me up, put me down
Put my feet back on the ground
Put me up, feel my heart
And make me happy

Yaa-yaa-yai Coco Jamboo yaa-yaa-yai
Yaa-yaa-yai Coco Jamboo yaa-yaa-yai
sigue la the party!!
Yaa-yaa-yai Coco Jamboo yaa-yaa-yai
Yaa-yaa-yai Coco Jamboo yaa-yaa-yai
sigue la the party!!
Yaa-yaa-yai Coco Jamboo yaa-yaa-yai eioh
Yaa-yaa-yai Coco Jamboo yaa-yaa-yai

Put me up, put me down
Put my feet back on the ground
Put me up, take my heart
And make me happy
Put me up, put me down
Put my feet back on the ground
Put me up, feel my heart
And make me happy

Yaa-yaa-yai Coco Jamboo yaa-yaa-yai(coco jambo)
Yaa-yaa-yai Coco Jamboo yaa-yaa-yai eioh
Yaa-yaa-yai Coco Jamboo yaa-yaa-yai(coco jambo)
Yaa-yaa-yai Coco Jamboo yaa-yaa-yai eioh
Yaa-yaa-yai Coco Jamboo yaa-yaa-yai 


محمّد رضا شجریان - تصنیف دود عود

ای یوسف خوشنام ما
خوش میروی بر بام ما
ای درشکسته جام ما
ای بردریده دام ما
ای نور ما ای سور ما
ای دولت منصور ما
جوشی بنه بر شور ما
تا می شود انگور ما
ای دلبرو مقصود ما
ای قبله و معبود ما
آتش زدی در عود ما
نظارو کن بر دود ما
ای یار ما عیار ما
دام دل خمار ما
پا وا مکش از کار ما
بستان گرو دستار ما
در گل بمانده پای دل
جان میدهم چه جای دل
وز آتش سودای دل
ای وای دل ای وای ما

نظرات 10 + ارسال نظر
فاطمه چهارشنبه 9 اردیبهشت 1388 ساعت 12:47 ق.ظ

شرمنده واقعاً و تشکر فراوان.

رایان چهارشنبه 9 اردیبهشت 1388 ساعت 10:13 ق.ظ

بارها خواستم همین کاری که کردی رو بکنم ولی نکردم و به قول تو یاد رفته ها بیشتر شده.

:-)
البتّه شایدم به یادآوری خاطراتش نیارزه!

فاطمه چهارشنبه 9 اردیبهشت 1388 ساعت 01:09 ب.ظ

راستی ، سوال من هم چنان سر جاش باقی است.
اگه آن شدی یه افی چیزی از خودت بذار.یه خبری بذار از خودت هر جور که می تونی. باز انگاری بلایی سر وسایل ارتباطیت به غیر از نت اومده. نمی تونم ارتباط برقرار کنم.

سؤالت؟

فاطمه چهارشنبه 9 اردیبهشت 1388 ساعت 02:21 ب.ظ

ابزار غیر نتی جواب داد بالاخره.

:-)

molden چهارشنبه 9 اردیبهشت 1388 ساعت 03:24 ب.ظ

چه کار جالبی! خوبه که از سال ۷۶ رو میتونی تو طبقه بندیت جا بدی! من اصلا یادم نسیت اون موقعم چه جوری بود! شایدم واسه اینه که ۱۲ سال پیش همش ۸ سالم بوده :دی

منم ۷۶ همچین بزرگ نبودم! ولی بازم برا خودم آهنگ زیاد گوش می‌کردم

فاطمه چهارشنبه 9 اردیبهشت 1388 ساعت 09:47 ب.ظ

کدومشون رو بیشتر دوس داری و از همه قشنگتره که من با این نت داغونم دان کنم؟

:-) پاسخ داده شد.

زرایر پنج‌شنبه 10 اردیبهشت 1388 ساعت 03:31 ب.ظ

اونایی که لینکشون رو گذاشته بودید دانلود کردم.
گمونم حالم خوب شده که یه آپ گذاشتم... منتهاش ترجیح دادم آپم به خود واقعیم و همینطور موقعیت اجتماعیم؛ هردوش بخونه!

گمونم دیگه دو شخصیتی بودن برام سخت شده. :دی

بله، آپ خوبی بود. بسی از خوندنش لذّت بردیم.
:دی جالبه که تازه سخت شده!

رایان پنج‌شنبه 10 اردیبهشت 1388 ساعت 09:55 ب.ظ

نه من خاطره‌ی بدی از آهنگ و اینا ندارم
مببره تو حس و حال خاص ولی ناراحتم نمیکنه

:دی
خب پس هی آهنگای قدیمی بذارین هی برین توی حس و حال

‌Zaq جمعه 11 اردیبهشت 1388 ساعت 02:53 ق.ظ http://zaq.blogsky.com

واقعا از این که این همه موسیقی در جهان وجود دارد که من تا حالا حتی اسم شان را نشنیده ام لذت میبریم!!

:دی
از این‌که مایهٔ تلذّذ شما گشته‌ایم خُرسندیم.

نیلوفر شنبه 12 اردیبهشت 1388 ساعت 03:15 ب.ظ http://Everything2.blogsky.com

سلام
خیلی جالبه که یادت مونده. منم با اون آهنگ عصار خیلی خاطره های خوب دارم. مرسی که منو به اون دوران خوب بردی.
به من هم سر بزن خوشحال می شم بیای

خواهش می‌کنم. لطف کردید که کامنت گذاشتید :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد