یک موجود زنده
یک موجود زنده

یک موجود زنده

خواسته‌های یک موجود زنده

گاهی دلم می‌خواد که ای کاش من هم تصویری از یک مار بوآ در حال بلعیدن و هضم یک فیل داشتم که می‌شد به وسیلهٔ اون آدما رو بسنجم. گاهی دلم می‌خواد که بتونم با یک نظر ببینم باطن یک نفر چی در خودش پنهان کرده. ببینم که اون پشت چی داره، چه اسراری داره که سرائر که فرو می‌افتن از اون هویدا می‌شه؟

بعد خودمو می‌ذارم جای اون فرد و خودم از خواستهٔ خودم خجالت می‌کشم؛ بالاخره هر کسی یه ظرفیت محدودی داره.

بعضی وقتا دلم می‌خواد که با یه صدای ظریف و پر از زنگ از خواب بیدار بشم و بشنوم که یکی می‌گه: «برام یه گوسفند بکش!»

گاهی اوقات دلم می‌خواد که خدا یه نظر لطف حسابی به من بکنه. منو یهو یه شبه به وصال برسونه و خواسته‌های منو اجابت کنه.

بعد به خودم می‌گم که مگه من چی کار کردم در راه خدا که خدا بخواد یه کار به این عظمت در قبال من انجام بده؟

و خیلی از این دل‌خواسته‌ها برام پیش می‌آد ...

ولی خب، همیشه که قرار نیست آدم هر چی که دلش می‌خواد رو بدست بیاره، نه؟

نظرات 8 + ارسال نظر
فاطمه شنبه 27 مهر 1387 ساعت 02:26 ب.ظ

دل نخواسته هام بیشتره.

ها؟ چرا؟

زرایر شنبه 27 مهر 1387 ساعت 05:43 ب.ظ

سلام
اصولا تجربه این قرون متمادی عمرم به من یکی ثابت کرده که خدا هرچی بخوایم رو بهمون میده ! ذیرو زود داره ؛ ولی سوخت و سوز نداره
موفق باشید !

قرون متمادی؟! عجب! ولی تجربهٔ خوبیه در هر حالی

مهرنوش شنبه 27 مهر 1387 ساعت 06:56 ب.ظ

منتظر بقیه اش هستم.

انتظارتون به طول نخواهد انجامید

سپید شنبه 27 مهر 1387 ساعت 08:21 ب.ظ

اول سلام خدمت شما که بالاخره بعد از مدتها تشریف آوردید.

بعدش هم یه سوال. اگه یه نفر تشنه باشه به نظرت چکار باید بکنه؟
منظورم اینه که واقعا تشنه باشه و آب بخواد. به آب نیاز داشته باشه. اگه این فرد توی یه خونه باشه و پارچ آب خنک هم توی یخچال خونه باشه این فرد چه میکنه؟؟؟
توی اتاق خودش میشینه و هی با خودش غر میزنه که چقدر من تشنه هستم و از این حرفا؟؟؟
یا اینکه پا میشه و به خودش زحمت میده و میره در یخچال رو باز میکنه و آب میخوره؟؟؟

خوب قضیه ما هم همینه. خیلیهامون دوست داریم که یه شبه خیلی گنج های مادی و معنوی رو بدست بیاریم ولی واقعا چقدر دلمون میخواد که اونها رو داشته باشیم؟؟؟ چقدر حاضریم زحمت بکشیم تا به اون برسیم. چقدر مواردی پیش میاد که با این که میبینیم و میدونیم که رسیدن به یکی از آرزوهای کوچکترمون چندان هم سخت و دور نیست و با یه تلاش کوچیک یا یه ذره وقت گزاشتن میشه به اون رسید.

حالا سوال نهایی من اینه. واقعا ما چقدر میخوایم تا به خواسته ها و آرزوهامون برسیم؟؟؟

:-)
منظورت رو فهمیدم ها، اما منظور من خواسته‌های عادی نبود، چیزایی بود که خیلی خیلی شاید سخت باشن، یا شاید اصلا غیر ممکن باشن.
البته حرف شما درسته.
معمولا با تلاش و سعی درست می‌شه خواسته‌ها رو به دست آورد. البته هر چقدر هم خواسته بزرگ‌تر باشه معمولا تلاش بیش‌تری لازمه.

سپید شنبه 27 مهر 1387 ساعت 09:08 ب.ظ

فقط این نکته رو بگم که در بسیاری موارد هست که اون آرزو و مقصدی که داریم چیز خیلی عالی و بزرگی هست و حس میکنیم که اگه بهش نرسیم نصف عمرمون برفناست و از این حرفا و از طرفی هم رسیدن به اون هدف اگه از راهش بری چندان سخت و دشوار نیست ولی ما توهم میکنیم که سخته و فقط با خودمون آرزو میکنیم که کاش میرسیدیم.
به نظرم اصلا یکی از فریب های بزرگ شیطان برای تنبل کردن و بی اراده کردن آدمها اینه که وقتی یه آرزوی بزرگی دارن بهشون میگه که این لقمه ها برای تو بزرگه و رسیدن بهش خیلی سخته و از این جرفا.

:-) خیلی مطلب جالبی گفتی. یکی از چیزایی که به نظرم شیطان در فریب انسان ازش استفاده می‌کنه همینه. یکی دیگه هم اینه که هی می‌گه حالا امروز که روز خاصی نیست، فردام روز خداس، چرا فردا نمی‌کنی این کارو؟ فردام دیر نیست!
این دفعه کامنتات کلّی منو به فکر انداخت.

زرایر شنبه 27 مهر 1387 ساعت 09:27 ب.ظ

اون آرزوها و مقصدهای خیلی سخت هم ؛ دست یافتنی هستن . رد خور نداره ! فقط به قول سپید خان و خودتون و همه آدمایی که قدرت تفکر دارن ؛ کمی تلاش لارمه .

هرچقدر تلاش کنیم همونقدرم سود می بریم و به هدف نزدیک میشیم .

راستی ؛ هنوز غرولندی از شما بابت مطلب خودم که درمورد محدودیت ها نوشته بودم ندیدم ها !

داره خوش خوشانم میشه که باهام موافقین و نمی شه غر بزنین !!! یوهاهاهاها

نه راستش انقدر سرم شلوخ بوده که نشده بیام براتون نظر مبسوط بدم. وگرنه کلی هم اتفاقا می‌تونم در موردش بحرفم.
ولی برای این که لوث نشه همون‌جا می‌گم :دی

گاما شنبه 27 مهر 1387 ساعت 10:25 ب.ظ http://gamalight.blogfa.com/

سلام
این اولش رو که با تلمیح به شازده کوچولو شروع کردید اهلی شدن هم می آوردید! اصولا ما آدما تا اهلی نشیم همه چی می خوایم و تا همه چی می خوایم به همه چی نمی رسیم ( اصولا رسیدن به بی نهایت محاله ) وقتی اهلی شیم چیزایی رو می خوایم که لازمه! و چون چیزای لازم رو خدا بهمون میده باید صبر کنیم تا بهمون بده!
اصولا آدم وقتی اهلی شد هر چی رو نمی خواد!
شاد و سلامت باشید

موافقم.
علت این که با اهلی شدن شروع نکردم و بهش اشاره ای نکردم اینه که دارم به طور کاملا مفصل در مورد شازده کوچولو مطلب می‌دم‌، در نتیجه وقتی که برسم به فصل روباه (۲۱) در موردش می‌نویسم.
یکی از قشــــــــــنگ‌ترین جاهای کتابه به نظرم.

همت سه‌شنبه 7 آبان 1387 ساعت 04:04 ب.ظ http://heyatonline.blogf.com

وقتی انقدر خدا رو دوست داری کجای این خواسته بزرگه

همممم. نمی‌دونم. واقعا انقد دوستش دارم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد