یک موجود زنده
یک موجود زنده

یک موجود زنده

ما همه کارمون درسته!

اول از همه عنوان این پست یعنی چی؟ خودم هم نمی‌دونم. می‌تونه دو تا معنی داشته باشه: 1. ما همه‌مون خیلی کار درستیم. 2. ما همهٔ کارامون خیلی درسته. دیگه انتخابش با شما.

نمی‌دونم چرا بعضیا نمی‌تونن قبول کنن که اشتباه کردن. آقاجون، قرار که نیست همیشه همه درست بگن! اگه همه درست می‌گفتن از اون‌جا که به عدد فلاسفه نگرش فلسفی داریم و تفریبا به اندازهٔ یک‌سوم این تعداد نظریات متناقض وجود داره، جهان کلا تناقض می‌شد.

آخه برادر من، خواهر من، پدر من، مادر مان، بپذیر اشتباهتو. وقتی که خودت علنا می‌بینی داری اشتباه می‌کنی، خب لازم نیست حتما با پافشاری فقط خودت رو تحمیق کنی و اصرار کنی که نه، نظر من درسته.

باور کن حرف مرد یکی نیست!

نظرات 12 + ارسال نظر
اخرین جنگ ایرانیان سه‌شنبه 16 مهر 1387 ساعت 05:49 ق.ظ http://www.iranianlastwar.blogfa.com

سلام به شما دوست عزیزم
به قول کورش کبیر که می گفت: ستیز من تنها با تاریکی است و برای نبرد با تاریکی شمشیر بر نمی کشم ، چراغ می افروزم بله دوست من شما هم می توانید یک چراغ باشید.
بگویش که در جنگ مردن بنام / به از زنده دشمن بدو شادکام
بیایید به ما سر بزنید و با نظرات خود به مباحث ما غنا ببخشید در خبر نامه عضو شوید تا در صورت اپ کردن خبرتون کنم.
^^^^^^#####################^^^^^^^^^^
^^^^^^######^^^^^^^^^^^^^######^^^^^^^^
^^^^^#####^^^^^^^^^^^^^^^^^######^^^^^^
^^^^####^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^#####^^^^^
^^^####^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^#####^^^^
^^####^^^^^####^^^^^^^^^###^^^^^###^^^^
^^###^^^^^######^^^^^^^###^^^^^^####^^^
^####^^^^^######^^^^^^###^^^^^^^^###^^^
^###^^^^^^^####^^^^^^###^^^^^^^^^####^^
^###^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^###^^
^###^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^###^^
^###^^^^##^^^^^^^^^^^^^^^^^##^^^^^###^^
^###^^^^###^^^^^^^^^^^^^^^^##^^^^####^^
^####^^^^###^^^^^^^^^^^^^^###^^^^###^^^
^^###^^^^####^^^^^^^^^^^####^^^^####^^^
^^####^^^^#####^^^^^^^#####^^^^^###^^^^
^^^####^^^^###############^^^^#####^^^^
^^^^####^^^^^###########^^^^^#####^^^^^
^^^^^#####^^^^^^^^^^^^^^^^^######^^^^^^
^^^^^^#########################^^^^^^^^
^^^^^^^^#####################^^^^^^^^^

فاطمه سه‌شنبه 16 مهر 1387 ساعت 07:47 ق.ظ

اهههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ههههاهاااااااا؟!؟

فاطمه سه‌شنبه 16 مهر 1387 ساعت 07:48 ق.ظ

بیا وقتی چرت می نویسم ، نظر میره ها، وقتی مثل آدم نشستم نظر نوشتم ، نرفت ، ماماننننننن

آره دیگه، دست جفا پیشهٔ روزگاره

فاطمه سه‌شنبه 16 مهر 1387 ساعت 07:53 ق.ظ

حالا ببینم چی یادمه:-?
خب یکی گفتم که نفر اولی قبول نیست، به قول ایده ، نفر اول واقعی خودمم
دو اینکه:
اصولا در بدن ما آدمها ، یه موجودی حالا نمی دونم موجود ، چیز ، حالا هر چی ، زندگی می کنه ، به اسم جناب غرور.که بسیار خوش تیپ و هیکل و تو دل برو ا زاین حرفاست.(چه شود)که همین آقا غرور(حالا یا شایدم خانم، جنسیت مطرح نیس)سبب میشه که مثلا وقتی من تو شرکت شیرینی اولین حقوقم رو میدم ، از جلوم 100 بار رد بشه ، ولی یه تشکر خشک و خالی هم نکنه و بسیار تمیز و راحت و اینا نذاره که به اشتباه اقرار کنه(و کنیم).

ها! شیرینی اولین حقوق؟ به من چرا ندادی؟ :دی

فاطمه سه‌شنبه 16 مهر 1387 ساعت 07:55 ق.ظ

کشفیدم، کم می نویسم میره ، زیاد مینویسم نمیره نظرم.
بعدا میلاد نگی که نظرت همش یه خطیه.مقصر بلاگ اسکای بید.
نکته دیگه که در نظر از دست رفته ام نوشته بودم ، این بود که چه همه غر زدی، ایول!!

یادم بنداز ، یه آپ سراسر غرغری بزنم تو وبلاگم یه بار.ادم حالش جا میاد اساسی

نه بابا! نظر ایده رو ببین، کلی نوشته، ولی اومده

مهرنوش سه‌شنبه 16 مهر 1387 ساعت 08:22 ق.ظ

پس فاطمه جان یک سری طولانی غر مرحمت بفرمایید بلکه اروم شوید.
احیانا این بار هم که منظورت من نیستم
قبول کردن اشتباه در مقابل افراد مختلف متفاوته. در مقابل بزرگ تر ها دوحالت داره . در مقابل کوچیک تر ها دو حالت و در برابر همسن ها چندین حالت . حالا باید ببینی هدف چی بوده و دلیل این سکوت چی. ( کسی فهمید چی نوشتم ؟)

این بار هم منظورم شما نیستید :دی
آره فرق داره. مثلا من ممکنه به راحتی به بابام بگم اشتباه کردم، ولی به داداشم نتونم.

ایده سه‌شنبه 16 مهر 1387 ساعت 08:25 ق.ظ

هااااااا ایبنجا دیگه فقط اون آقاهه نیست... برادرا و خواهرا و پدر مادرا هم جمعن...
خوب حرف مرد که یکی نیست... اما ما از مردایی که حرفشون یکیه خوشمان میاد!!!
اما در مورد پذیرش اشتباه... میدونی من فکر میکنم خیلی وقتا پذیرش اشتباه صرفن به این خاطر نیست که آدم سرشو خم نکنه و خدانکرده یه وخ غرورش خدشه دار نشه. هر آدمی واسه زندگیش به یه سطحی از اعتماد به نفس نیازمنده... ولو کم اما باید باشه... حالا وقتی اشتباه میکنیم و به مرحله‌ای میرسیم که ازمون انتظار میره اون اشتباهو بپذیریم... خوب معلومه اون اعتماد به نفس کاهش پیدا میکنه.... ضمیر ناخودآگاه انسانم میخواد به نحوی جلوی این کاهش رو بگیره... حالا در بعضی آدمها اراده و میزان کنترل بر نفس زیاده... بدون اینکه خدشه ای به شخصیتشون ببینن اون اشتباهو میپذیرن بعضیا هم چون پذیرش خطا باعث میشه اعتماد به نفسشون بیاد پائین نمیپذیرن...
یه دلیل دیگه علاوه بر اعتماد به نفس... اینه که وقتی خطایی میکنیم معمولن باعث میشه نسبت به عملکردمون تا به الان یک کم تردید کنیم... فک کن اگر ماشینت یه ذره ریپ بزنه ولو کوچولو... آدم شک میکنه نکنه ماشینه چیزیشه... نکنه خرابه. ببرمش تعمیرگاه... ما ادما هم همینیم... بنابراین حس پذیرش خطا منجر میشه به اینکه فک کنیم یه چیمون میشه... خوب اکثرادما دوست ندارن خودشونو درگیر این بکنن که یه چیشون میشه... بنابراین صورت مساله رو پاک میکنن!

آره دیگه ، اینجا گفتیم به همه غر بزنیم جمیعا!
هممم .... جالبه، راستش تا حالا این شکلی به مسئلهٔ پذیرش اشتباه فکر نکرده بودم. اعتماد به نفس ... جالبه.
ولی به نظرم اگه آدم به یه سطح مشخصی از اعتماد به نفس رسیده باشه لازم نداره که کتمان کنه اشتباهاتش رو.

زرایر سه‌شنبه 16 مهر 1387 ساعت 04:53 ب.ظ



من که حتی وقتی اشتباهم نکرده باشم واسه این که شر بخوابونم میگم : اشتباه کردم ؛ ببخشید !!!

البته اینو فقط به افراد خانواده م که بسیار برام عزیزن میگم !‌در مورد غریبه ها ؛ اصولا اشتباه نمی کنم ( شکلک سوت زدن ) این حرفم شوخی بود !

در مورد غریبه ها اگه اشتباه کنم ؛ می پذیرم ولی اگه اشتباه نکرده باشم ؛ عمرا اگه دست از سر طرف بردارم ! اونقدر بهش کنایه می زنم که خودش بیاد جلو همه بگه غلط کرده تقصیر خودشه خوب ! اگه عین آدم همون اول عذرخواهی کنه بخشیده میشه ولی حالا که به قول فاطمه ؛ از غرورش استفاده می کنه که غرور منو بشکنه ؛ خودم می شکنمش یو ها ها ها ها

آره منم زیاد از این کارا می‌کنم. البته ناگفته نمونه که بعد از یه مدت ملت به طور اتوماتیک فکر می‌کنن همیشه تو اشتباه کردی.
واااااو! چه خشونت! چه بی‌رحمی! :دی

سپید سه‌شنبه 16 مهر 1387 ساعت 09:09 ب.ظ

اههمممممممممم
ما هم وارد میشویم...

میدونید قضیه چیه؟؟؟ نمیدونید؟ خوب خودم میگم.

قضیه اینه که همیشه اقرار به این راحتی که الان گفتی نیست. یعنی منظورم اینه که این چیزی که گفتی مرحله ی آسون اقرار به اشتباه هست ولی مرحله اصلیش رو که تقریبا هیچ کس رعایت نمیکنه اینه که بسیاری مواقع ما شک میکنیم که حق با ما باشه. یا اینکه به اون چیزی که گفتیم و دیگران باهاش مخالفت کردن اطمینان نداریم بلکه فقط احتمال قوی میدیم که اینطور باشه. اینجاها هست که بخاطر همون ظن و احتمالی که میدیم سفت پای حرفمون وای میستیم و اصلا یه ذره هم کوتاه نمیایم.

یا مثلا یه حادثه ای اتفاق میافته و تقصیر اصلی گردن فرد دیگه ای بوده ولی ما هم بی تاثیر و بی تقصیر توی این ماجرا نبودیم. بعد عمرا نمیایم خودمون هم بخاطر اون یه مقدار اشتباه تقصیر رو گردن بگیریم و مسئولیت اشتباهمون رو بپذیریم بلکه انتظار داریم حتما طرف مقابل بیاد جلو همه به ما بگه غلط کردم و از خجالت سرخ و سیاه بشه

حالا انصافی یکم به کارها و اشتباهات ریز و نصفه نیمه ی خودتون دقت کنید ببینید چقدر جاها بوده که کمی حس کردید که قسمتی از کارتون اشتباهه یا اینکه مطمئن نبودید کارتون درست باشه ولی اصلا توی کار و حرفتون تجدید نظر نکردید و اشتباهی رو به گردن نگرفتید. حالا فهمیدید که همه ما( حتی شما دوست عزیز) خیال میکنی که کارت درسته و به اشتباهت اعتراف نمیکنی؟

خب بلی، اقرار به اشتباه به همین راحتیام نیست. مشکل من با اینه که آقا جون، وقتی مطمئن نیستی که درست می‌گی، خب اصلا برای چی انقد با جدیت دفاع می‌کنی از حرفت؟ اونم وقتی که اشتباهی که توش وجود داره برات روشن شده!
این مورد رو کاملا قبول دارم. خودم هم بارها شده که مقصر بوده باشم و غرورم بهم اجازه نده که تقصیر رو بپذیرم.
و اشتباهات من هم کم نبوده، ولی هر وقت که شده سعی کردم بپذیرم اشتباهات رو. حداقل با خودم معمولا رو راست هستم و اگه اشتباه کنم، می‌پذیرم. شاید به بقیه اعلام نکنم، ولی به خودم می‌گم که اشتباه کردی آقاجون، و دیگه هم سعی نمی‌کنم که الکی از موضع اشتباهم دفاع کنم.
بله خب، همهٔ ما یه سری عادت بد داریم، ولی خوب می‌شد اگه این عادتا رو کنار می‌ذاشتیم. نه؟

فاطمه سه‌شنبه 16 مهر 1387 ساعت 10:37 ب.ظ

اوه اوه ، محمد اومده اینجا نظریده.
میلاد کارت تمومه

در ضمن میلاد خان؛ شیرینی شما محفوظه.اونم 2تا
حالا هی بیا باز بگو

به به می بینم که یه گزینه ارسال نظر خصوصی اضافه شده این پایین
ایول الان یکی می فرستم.

محمد خوش اومده، چرا کارم تمومه، من که سرم درد می‌کنه برای کامنتای طولانی :دی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 16 مهر 1387 ساعت 11:47 ب.ظ

؟

گاما سه‌شنبه 16 مهر 1387 ساعت 11:51 ب.ظ http://gamalight.blogfa.com/

سلام
خوب عدم اجتماع بین نقیضین یکی از اصول عقلی هست که در صورت برقرار نبودن موحب دور میشود!( یعنی اگر نقیضش بر قرار باشه می تونه خودش هم بر قرار باشه ولی کسی این دو تا رو با هم نمی تونه قبول کنه!
خوب اشتباه کردن هم انواع داره خوب یارو روش نمی شه بگه مگه زوره!
اصلا به شما چه! یارو اشتباه کرده تاوانش هم باید خودش باید بده فقط شما لازمه تذکر و ... بدید!
شاد و سلامت باشید

خب بعضی وقتا اشتباه بقیه آدم رو بدجوری به مشکل می‌ندازه، وگرنه اصلا طرف بره هر کاری دوست داره بکنه، مگه من از پیامبر خدا بیش‌ترم که ما علیه الاالبلاغ المبین؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد