یک موجود زنده
یک موجود زنده

یک موجود زنده

ای آن‌که لشکری از دل تباه توست ...

یا شاعر نفسی و یا شاعر بنفسی! یا من هو الواجد و الموجود!

چه‌گونه وصف کنم تو را، که هر نفسم از همان یک نفس توست، و هر نفست را بی‌شمار نفس!

چه گویمت، که نامت در دل جان و به هر زبان جاری است!

چه‌گونه نعمت‌هایت را بشمارم؟ چه‌گونه قَدر نعَم دانم، یا نِعْم النّعیم! چه‌گونه بشمارم آن ناشمارا را! که خود گفتی:

وان تعدوا نعمة الله لا تحصوها(نحل 18)

ای بزرگ‌تر از هر بزرگ‌وار! ای آفرینندهٔ بزرگ‌واران! و ای معنابخش بزرگ‌واری! چه‌گونه بودم را پاسخ گویم، که هستی هر که هست از هست توست و بود هر که بوَد از بود توست!

چه دست برده ای در کار خلقت، که خود بر خود آفرین گوی گشته ای! ای خلاّق الخلائق! چه دمیدی از نفحَت سرشتت در این خاک، که تنها مخلوقت بود که نه از آب، که از خاک برآمده بود!

این جوهر نامی را چه افزودی که ناطق شد؟

چه‌گونه فهم می‌توان کرد نافهمیدنی را؟

ای معنای حقیقت، در این گرداب بی‌پایان، در این جهل بی‌انجام، به ما را به خود وامگذار!

ما را که در درک خودی خود وامانده‌ایم، چنان بصیرت عطا کن، که در درک اکملی چون حسین(ع)‌ از عجز به تقرّب نائل شویم؛ چه، حسین(ع) از علی(ع) وام داشت و علی(ع) از مصطفی(ص)، و چون در کار خلقت می‌نگرم - از جهل - این گمان مرا در می‌گیرد که محمّد(ص) را چهارده بار و در چهارده لباس متناسخ نمودی ...

ای بارئ الانس و الجانّ، ما را در کنف حمایت خود گیر. که چون توام یار شدی،

کشتی مرا چه بیم دریا؟ / طوفان ز تو و کرانه از توست (سایه)

ای فطرت همه از وجود توست، ای ناجی هر مناجی، ای منجد هر که فریادی می‌زند، ای آن‌که مناجات‌هامان از توست و بالابرندهٔ دعا خود تویی؛ یاری‌مان کن، تا تو را مناجات کنیم و حاجت از تو طلبیم!


پس‌نوشت:

برای خوندن قسمت‌های دیگه‌ای از شعر «سایه» کلیک کنید.

نظرات 7 + ارسال نظر
امین جمعه 25 مرداد 1387 ساعت 02:06 ب.ظ http://www.editiranforum.blogsky.com

عالی بود خیلی خوب بود به وبلاگ من هم سر بزنید رو بنر ها هم کلیک کنید باحاله

به وبلاگتان سر زدم، مطالبش جالب بود، اما مخاطبش من نبودم.

فاطمه جمعه 25 مرداد 1387 ساعت 03:05 ب.ظ

ببینم میلاد کی آن شدی؟بعد کی آپ کردی که من ندیدمت؟
ااااااااکجایی تو امروز از صبح

در مورده آپتم ، شعره اولی رو خیلی خیلی دوست دارم.الانم زدم دانلودش کنه، گوشش کنم.

بعد .... همین دیگه

من که آن شدم شما رفته بودید.
الان هم دوباره می‌رم و یه نیم ساعت دیگه می‌آم.
من خودم اون آهنگ افتخاری رو بسیار دوست دارم. به همین علتم به همه پیش‌نهادش می‌کنم.

زرایر جمعه 25 مرداد 1387 ساعت 06:51 ب.ظ

سلام

هردو شعر ؛‌همینطور متنتون زیبا بودن .
دانلود اولی هم یه سوت بیشتر نبود . ممنون

موفق باشید

متشکر
دانلود هم حجمش رو کم کرده بودم، امیدوارم کیفیتش خراب نشده باشه.

امیرحسین جمعه 25 مرداد 1387 ساعت 08:53 ب.ظ http://www.emreh-kashkool.blogfa.com

سلام میلاد خان
خیلی نامردی ها!
وبلاگ همه می ری وبلاگ من نمی آی!
حالا بی خیال!
آپ قشنگی بود.
چند خط اول رو خوندم.
مرسی
اگه می خوای یه مطلب واقعا قشنگ بخونی به این وبلاگ برو:وب داداشمه:
www.natoordasht.blogfa.com
ممنون
موفق باشی
فعلا!

داداش من که میام تو وبلاگت! برو همون جا یه توضیح چه ای در کردم از خودم!
اون وب رو هم (وب داداشت) به یمن برخی دوستان قبلا آشنا شدم باهاش.
وب جالبیه!

زرایر جمعه 25 مرداد 1387 ساعت 09:13 ب.ظ http://talkh-ya-shirin.blogfa.com



اون خنده بالایی بابت اون تمثیلی بود که از کامنت های برخی رفقا تو وبلاگم آورده بودین

همونطور که خواستین ؛ یه آپ طنز گذاشتم . البته متنش دزدیه !

فعلا

اون کامنتا کلا توی هر وبلاگی که باشن .... :D
آپ طنز ملاحظه شد!
ایشالا در فرصت مقتضی براتون یه کامنت دراز در می کنم از خودم. متن هم ودیعه بود، دزدی نبود ;)

سجاد جمعه 25 مرداد 1387 ساعت 11:17 ب.ظ http://www.soroode-sehr.blogfa.com


این شکلکای بلاگ اسکای چه عالمه باحاله
وب آرامش بخشی داری برعکس مننیایشات قشنگ بود ولی رو اون قسمتی که گفتی کلیک نکردم

این از تنبلیت ناشی میشه! چون وقتی کلیک کنی جای دیگه ای نمی ره، یه تیکه توی همین صفحه رو نشون می ده :D

افشین شنبه 26 مرداد 1387 ساعت 03:35 ق.ظ http://natoordasht.blogfa.com

سلام
از شعر اولی بیشتر خوشم اومد
مرسی از نظرتون
من اون کارتون رو ندیدم ولی شنیدم که فیلمی درباره ی همین موضوع ساخته شده به اسم ترو من شو که کمدی هم هست و جیم کری توش بازی می کنه
وقضیه ی فردیه که می فهمه زندگیش یه show تلویزیونیه.
بازم ممنون

آره! ترومن شو هم دقیقا همونه موضوعش!
خواهش می کنم! من اصولا اگه از مطالب جایی خوشم نیاد برای تفریح و الکی کامنت نمی ذارم.
اگه حس کنم مطلبی چیزی در موردش دارم می گم. همین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد